Személyes márka: neked is van!

Személyes márka: neked is van!A kérdés az, hogy te alakítod-e, tudatosan, vagy alakul, ahogy alakul. De mi is ez pontosan, és miért fontos, hogy tudatosan foglalkozz vele?

Mi az a személyes márka?

Az énmárka vagy személyes márka azon tuladonságok, képességek halmaza, amit mások gondolnak rólunk, azaz, ahogyan mások látnak minket.

Meghatároz és megkülönböztet minket másoktól.

Avagy, Jeff Bezos, az Amazon alapítója szerint: “Énmárkánk az, amit akkor mondanak rólunk az emberek, amikor nem vagyunk a szobában.”

Ebből kiindulva tehát mindenkinek van személyes márkája, hiszen mindenkiről gondol valamit az, aki kapcsolatba kerül vele. Azonban egyáltalán nem mindegy, hogy mit gondolnak rólunk mások, főleg azok az emberek, akiktől munkát vagy megbízást szeretnénk kapni.

Miért fontos a szakmai személyes márka?

A fentiekből kifolyólag tehát vállalkozóként, magántanárként elengedhetetlen, hogy törődjünk személyes márkánkkal, gondozzuk, ápoljuk, odafigyeljünk rá. Erős és pozitív személyes márkánknak köszöhetően hiteles, megbízható emberként, területünk szakértőként látnak minket mások.

Nem elég megbízható, jó szakembernek lennünk, annak is kell látszanunk!

Ahogyan bármely terméknek a boltban vagy a reklámokban, nekünk is ki kell tűnnünk a többi hasonló közül. Az énmárka tehát meg is különböztet minket a konkurenciától.

Személyes márkánk lényegében azt mondja el, hogy kik vagyunk, mit csinálunk, mit tudunk nyújtani, valamint gondoskodik arról, hogy hitelesek, láthatóak és megjegyezhetőek legyünk.

Hogyan építsük fel szakmai személyes márkánkat?

Személyes márkánk felépítése hosszú folyamat, nem megy egyik napról a másikra. Ahogyan egy számunkra még ismeretlen emberben sem bízunk meg azonnal, csak miután elég jól megismertük, ugyanez a helyzet az énmárkával is. Sok időbe telik felépíteni, ezért érdemes minél előbb elkezdeni.

Személyes márkánk értékét pontosan nem tudjuk mérni, nem tudjuk, hogy egy új megbízás elnyerésében mekkora szerepe volt az énmárkánknak, nem tudjuk számszerűsíteni az általa megszerzett hasznot, az azonban biztos, hogy minél erősebb a személyes márkánk, annál több és annál jobb megbízásunk lesz, hiszen a diák szívesebben tanul megbízható tanártól, és hajlandó is megfizetni a munkáját, ha biztos abban, hogy azt kapja, amit vár.

A szakmai személyes márka lényege tehát, hogy általa meggyőzzük a leendő diákoz arról, hogy jól jár velünk, mert azt nyújtjuk, amire szüksége van. Ehhez azonban ismernünk kell magunkat és ismernünk kell a diákokat, azaz, a célcsoportunkat is.

Ha szeretnéd megtudni, hogya építsd fel szakmai személyes márkádat, olvasd el vagy töltsd le ingyenes e-könyvemet! (Tényleg ingyenes, nem kérek érte e-mail címet!)