Miért fontos, hogy legyen weboldalad?

sajat-weboldalNeked van weboldalad? Ha van, saját vagy ingyenes domainen fut? Tudod miért jobb, ha sajátod van? Még nincs weboldalad? Tudod milyen lehetőségektől maradhatsz le emiatt? Azt hiszed, sokba kerül egy saját weboldal és/vagy, hogy nem tudnád önállóan használni?

Miért van egyáltalán szükséged weboldalra?

Elvárás

Manapság, ha valahol hallasz vagy látsz egy hirdetést, ami érdekel, valószínűleg az első dolgod az, hogy rákeresel neten a termékre, szolgáltatásra, cégre. Ha nem találsz weboldalt, az kicsit furán hat, nem? Mert ha valaki valamilyen terméket vagy szolgáltatást árul, vajon miért nincs weboldala? Hiszen ez a minimum. Nem tartja fontosnak, nem halad a korral? Vagy nincs rá pénze? Esetleg nem ért az internethez? Hát, egyik sem hangzik túl jól… Ma már elvárás, hogy legyen weboldalad, ha valakinek el szeretnél adni valamit. Az ügyfelek keresik, és ha nem találják meg, de egy másik, hozzád hasonló szakemberét, pl. nyelvtanárét igen, akkor szinte biztos, hogy őt fogják választani.

Hitelesség

A weboldalad a megbízhatóság, hitelesség felépítésének eszköze is. Ha komoly, megbízható szakember látszatát szeretnéd kelteni potenciális ügyfeleidben, elengedhetetlen, hogy legyen egy olyan online felület, ahol kommunikálsz, ahol olvashatnak rólad és a termékedről vagy szolgáltatásodról, ahol megtudhatják ki vagy, miben tudsz nekik segíteni, ahol kapcsolatba léphetnek veled.

Láthatóság

Ahogy ezt már említettem, hiába vagy szuper a szakmádban, ha ezt senki sem tudja. Láthatónak kell lenned, hogy azok az emberek, akik olyan problémával küzdenek (pl. nyelvvizsga kell nekik), amiben te segíteni tudsz nekik, megtaláljanak.

Saját kommunikációs csatorna

Térjünk vissza oda, hogy hiába keresed a honlapot, nincs. Találsz viszont bejegyzéseket Facebook csoportokban az illető termékről, szolgáltatásról, szakemberről. Azaz, valaki más kommunikál az adott dologról, nem a terméket forgalmazó, vagy szolgáltatást nyújtó cég vagy szakember. Valaki más formálja az érdeklődőid véleményét rólad. Nem lenne jobb, ha a potenciális ügyfeleid rögtön a te weboldaladat találnák meg, ahol te mutatod be a terméket/szolgáltatást, illetve te mondod el magadról vagy a termékedről, szolgáltatásodról a legfontosabb tudnivalókat? Ha saját weboldalad van, akkor van egy kommunikációs csatornád, amin te kommunikálsz magadról, azt és úgy, ahogyan azt te jónak látod, ahelyett, hogy átadnád a lehetőséget ismeretlen fórumoknak, oldalaknak, embereknek.

Szakértelem

Saját kommunikációs csatornádat használhatod, és érdemes is használnod arra, hogy bemutasd és bizonyítsd a szakértelmedet. Mondhatod te magadról, hogy te vagy a legprofibb némettanár, de ezt azért nem biztos, hogy mindenki elhiszi csak azért, mert mondod. Bizonyítsd! A Rólam menüpontban szerepelhet a rövid önéletrajzod, megemlítheted a szakmai sikereidet. Könyvet írtál? Akkor elég valószínű, hogy tényleg értesz a szakterületedhez! Mutasson a könyvedre link a weboldaladon, ahol megnézhető, és akár meg is megvásárolható. Nem írtál még könyvet? Nem baj, még mindig írhatsz blogot, sőt, ez akkor is jó ötlet, ha írtál már könyvet is. Úgy mutathatod be szakértelmedet a leghatékonyabban, ha a szakterületeddel kapcsolatos cikkeket írsz, és ezekhez az érdeklődőid könnyen hozzáférhetnek. Ráadásul nem csak a szakértelmedet csillogtathatod meg, hanem téged, a stílusodat, a személyiségedet is megismerik az olvasóid. Pl. rájönnek, hogy szimpatikus vagy nekik, hogy itt egy jófej nyelvtanár, aki még ért is ahhoz, amit csinál. Tiszta haszon. Neked is. Blogolni érdemes!

Ez pl. az én szakmai weboldalam, illetve blogom: https://spanyolultanulunk.hu/

A weboldal tehát fontos, de saját legyen vagy inkább ingyenes? Mik az előnyök és mik a hátrányok? Ha érdekel, itt írtam róla.