A tartalommarketing azt jelenti, hogy értékes, a célcsoportod számára hasznos tartalmat (szöveget, képet, videót, podcastet stb.) készítesz azzal a céllal, hogy a célcsoport felfigyeljen rád, megjegyezzen, megbízhatónak találjon és végül, amikor felkészült rá, tőled vásároljon terméket vagy vegyen igénybe szolgáltatást.
Amikor felkészült rá – ez a tartalommarketing lényege: nem nyomulunk, mint a hagyományos reklámok. A reklám megszakítja, amit az ember épp csinál. Épp filmet nézel a tévében vagy egy érdekes videót Youtube-on, de hopp, jön a bosszantó reklám, pedig te a filmet vagy videót akarod nézni, nem a reklámot. A tartalmunkat az olvasó/néző, ha számára hasznos és érdekes, önszántából fogyasztja. Nem kényszerítjük rá, nem szakítjuk meg, nem akadályozzuk agresszív módon abban, amit épp csinál. Ezért aztán, nem is haragszik meg ránk.
Miért fontos ez?
Te szereted a reklámokat? Na látod.
Ezen kívül, az emberek már úgy hozzászoktak a rengeteg reklámhoz, hogy egy részét szó szerint észre sem veszik. A tartalommarketing viszont nem tűnik reklámnak. A szó szoros értelmében nem is az. A tartalommarketing segít és/vagy szórakoztat.
A tartalommarketing akkor igazán hasznos, akkor hoz ügyfelet, ha rendszeresen, folyamatosan készítesz tartalmat. Azaz, időbe telik, míg megtérül.
Nagyon fontos, hogy minőségi tartalmat gyárts, olyat, ami a célcsoportod számára hasznos, ami segít megoldani valamilyen problémájukat és/vagy szórakoztatja őket. Ha épp nincs időd vagy ihleted jó tartalmat készíteni, ne posztolj bármit csak azért, hogy megnyugodj, hogy ma is posztoltál valamit. A rossz minőségű tartalomnál a semmilyen tartalom is jobb, hiszen a haszontalan, felesleges, unalmas tartalom nem vet rád jó fényt.
Legyen stratégiád
Tudd, hogy mit szeretnél elérni és a célnak megfelelő tartalmat gyárts. Ha bizonyos szaknyelvet oktatsz, vagy bizonyos emberek pl. külföldre készülők a célcsoportod, akkor olyat, ami számukra hasznos. Ha nincs célcsoportod, “mindenkit” tanítasz, akkor figyelj a változatos tartalomra. Írj mindenféle szintnek és több témában: nyelvtan, szószedetek, feladatok, kulturális ismeretek vagy nyelvtanulással kapcsolatos témák.
Biztos, hogy Neked szükséged van erre?
Nem. Ha van elég diákod, akkor jelen pillanatban nincs szükséged (tartalom)marketingre.
Azonban a tartalommarketing által kitűnhetsz a tömegből, mivel Magyarországon még viszonylag kevés nyelvtanár készít tartalmat, főleg jót, főleg rendszeresen.
A tartalommarketing segítségével felépítheted és megerősítheted a személyes márkádat, aminek köszönhetően akár többet is kérhetsz egy-egy óráért.