Hogyan szerezz vevőt a termékednek?

hogyan_szerezz_vevőtElőző alkalommal arról írtam, hogyan tehetsz szert passzív jövedelemre nyelvtanárként. Most nézzük meg, ha kitaláltad, milyen terméked vagy szolgáltatásod lesz, hogyan találhatsz rá vevőket. (A továbbiakban termék alatt szolgáltatást is értek, hiszen lényegében ugyanúgy találunk rá vevőt.)

Először is, talán furcsának tűnik, de ne akkor kezdj el vásárlókat toborozni, amikor már kész a termék. Ez ugyanis időbe telik. Hogy mennyibe, az attól függ, hogy mennyi pénzed van hirdetésre, vagy mennyi időd arra, hogy hirdetés helyett (és/vagy mellett) más módszerekkel is magad köré gyűjtsd az érdeklődőket. Egyik napról a másikra viszont nem megy, ezért sosincs túl korán elkezdeni. Ha eldöntötted, hogy milyen terméked lesz, már neki is foghatsz a jövendőbeli vásárlóid összegyűjtésének. Hogyan?

írj blogot!

Ha a blogodon olyan témákban találnak hasznos cikkeket az olvasóod, ami őket érdekli, a segítségükre van, vissza fognak járni, rendszeresen olvasni fogják a blogodat. Amikor kész a terméked, kiteszed a weboldaladra, ők pedig meglátják, amikor legközelebb odalátogatnak, hogy a blogodat olvassák. (Arról, hogy miért érdemes nyelvtanárként blogot írnod már  írtam, ahogyan arról is, hogy hogyan népszerűsítsd a blogposztjaidat).

legyen Facebook oldalad!

Ma már a Facebook nem feltétlenül mutatja meg az oldaladon megosztott posztokat az oldal összes lájkolójának. Ennek ellenére érdemes Facebook oldalt fenntartani, ha újra el akarod érni ugyanazokat az olvasókat. Ha lájkolják az oldaladat, legalább egy részük (előfordulhat, hogy nagy részük) újra és újra találkozik a tartalmaiddal, így nem felejt el téged, illetve a blogodat. Ha valamikor pénzért szeretnél hirdetni, ahhoz is kelleni fog el oldal, aminek a nevében hirdetsz. (A Facebook oldalakról bővebben itt írtam.)

indíts saját Facebook csoportot, és lépj be másokéba is!

A saját Facebbok csoport előnye, hogy azt csinálhatsz benne, amit te jónak látsz. Persze, a Facebook szabályzatával összhangban, illetve az ésszerűség határainak túllépése nélkül, de lényegében azt veszel fel, akit akarsz, azt osztasz meg, amit akarsz, nyugodtan megoszthatod a blogposztjaidat, a termékedről szóló hirdetésedet stb. Viszont adminként neked kell napi szinten foglalkoznod vele, rendben tartanod. Ha más csoportjába lépsz be, akkor tiszteletben kell tartanod az ő szabályait. (A Facebook csoportokkal kapcsolatos tudnivalókról itt írtam bővebben.)

építs listát!

Mindez nagyon szép és jó, de ha csak a Facebookon keresztül tudod elérni az olvasóidat, érdeklődőidet, akkor ki vagy neki szolgáltatva. A Facebook oldalak elérése egyre kisebb (egyre kevesebb embernek mutatja meg a posztjaidat), a csoportokban pedig valójában nem is tudhatjuk, hogy hányan látják a posztjainkat (a 250 tagnál kisebb csoportokban még látszik, de az ennél nagyobbakban már nem). Mi a megoldás? Képesnek kell lenned önállóan, a Facebook közreműködése nélkül is elérni az olvasóidat. Ezt úgy érheted el, hogy megszerzed az e-mail címüket, azaz, listát építesz az olvasóid e-mail címéből. Ezután ingyen is tudsz nekik üzenetet küldeni.

legyen csalid!

Na de hogyan szerezd meg az olvasóid e-mail címét? Miért adnák meg neked? Hát azért, mert adsz nekik valamit cserébe. Azaz, adsz nekik valamit ingyen, aminek örülnek, de cserébe elkéred az e-mail címüket. Mi lehet csali? Egy e-könyv, egy e-mail vagy videótanfolyam, valamilyen lista (pl. vonzatos igék, módbeli segédigék, szószedetek stb.).