Hogyan hasznosítsd újra régi tartalmaidat?

Nem könnyű folyamatosan újabbnál újabb tartalmat készíteni a weboldaladra, viszont szükséges. Egyrészt azért, hogy látsszon, hogy él a weboldalad, foglalkozol vele. Ezáltal azt is látja az oda tévedő olvasó, hogy maga a szolgáltatás, amit nyújtasz (pl. nyelvtanítás), szintén működik, elérhető, lehet rá jelentkezni. Másrészt, a Google a folyamatosan frissülő weboldalakat szereti, ezért, ha jó helyezést szeretnél elérni a Google találatai között, valahogyan állandóan új tartalommal kell bővítened a weboldalad. Ennek legjobb eszköze a blog. (Arról, hogy még miért jó neked, ha van blogod, itt olvashatsz bővebben.)

Tehát, tartalmat kell gyártanod. Azonban nem mindig van kedved, időd, ihleted, ötleted. Ezért hasznos, ha mindig van több, előre megírt blogposztod, így van mit elővenni, ha kell.

Mindenkivel előfordul időnként, hogy kifogy az ötletekből, témákból. Ilyenkor miért ne használnád fel, kicsit “átcsomagolva” a már meglévő, régebbi tartalmaidat? Figyeld meg, mindenki csinálja, aki tartalommarketinggel foglalkozik.

Milyen tartalmakat használhatsz fel újra?

– blogposzt

– csali

– hírlevélsorozat

– régi dolgozatok, feladatok, anyagok

Hogyan használd fel a régi tartalmaidat?

A régebbi blogposztjaid közül kiválogathatod az azonos témáról szólókat, és készíthetsz belőlük egy e-könyvet, amit ingyenes csaliként használsz.

Ez fordítva is igaz: a csalid egy-egy részéből kicsit átírva, esetleg kibővítve készülhet blogposzt.

Hasonló témáról szóló blogposztokból készíthetsz hírlevélsorozatot.

A régebben készített nyelvtani feladataidat, vagy azokat, amelyeket akár ma is használsz az óráidon, felhasználhatod akár csali e-könyvként, akár blogposztként. Pl. péntekenként megjelentetsz blogposztként egy feladatsort, majd hétfőn kiteszed a megoldásokat. Felhasználhatod az általad készített dolgozatok feladatait is, persze csak akkor, ha ezeket hivatalos formában, valódi dolgozatként már nem akarod használni a jövőben.

Nem baj, hogy ugyanazt az anyagot többször is felhasználod?

Mint ahogyan bármi más esetében, persze itt is fontos, hogy ne vidd túlzásba, de ha nem túl gyakran használod fel, illetve osztod meg ugyanazt, akkor nem lesz túl feltűnő vagy unalmas.

Pl. akit érdekel egy bizonyos téma, amiről több blogposztban is írtál, örülni fog, hogy nem kell végigböngésznie a blogodat, hanem letöltheti a témában írt e-könyvet (ami valójában a blogposztjaidat tartalmazza). Ez a helyzet a hírlevélsorozattal is. Ami viszont csali, az ne legyen hírlevélsorozat is, mert nagy valószínűséggel sokan lesznek olyanok a feliratkozók között, akik mindkettőre feliratkoznak. Ők nem feltétlenül fogják díjazni, hogy szinte ugyanazt kapják meg kétszer. Ami viszont szétszórt blogposztokból áll, abból készíthetsz rendszerezett kiadványt (e-könyv vagy hírlevél), mivel maga a rendszerezettség ténye jelenti a hozzáadott értéket.

A tartalom újrafelhasználásának egy módja az is, ha időnként megosztod a Facebookon a régebbi blogposztjaidat. Mindig van új követőd, aki még nem látta, és a régiek közül is sokan elfelejtették már. Minél régebbi a blogposzt, és minél több cikked van, annál inkább.