Hogyan érheted el, hogy magasabb óradíjat kérj?

Hogyan növeld magántanári óradíjadat?Egyértelmű, hogy mindenki szeretne többet keresni, de a magasabb óradíjnak nem ez az egyetlen célja. Lehet, hogy nem többet szeretnél keresni, hanem kevesebbet szeretnél dolgozni. Ha egy óráért több pénzt kérsz, mint eddig, akkor kevesebb órával is megkeresed a jelenlegi bevételedet. A magasabb óradíj ezen kívül azért is hasznos, mert szűri a diákokat. Aki ki tudja és ki akarja fizetni, nagy valószínűséggel komolyan is fogja venni a tanulást és anyagilag is megengedheti magának a drágább tanárt, tehát okkal feltételezhetjük, hogy nem lesz gondja az órák időben való kifizetésével. Ahhoz, hogy az átlagosnál magasabb óradíjat kérhess, és azt meg is fizessék a diákok, valahogyan ki kell emelkedned az átlagos tanárok közül. Hogyan teheted ezt meg?

Szűkítsd a célcsoportodat

Ha bizonyos célcsoportra specializálódsz, azaz, nem mindenkinek és bárkinek akarsz pl. angolt tanítani, hanem egy adott jellemzőkkel rendelkező csoport igényire fókuszálsz és ebben leszel profi, ezek az emberek nagyobb valószínűséggel választanak téged egy átlagos tanár helyett. A speciális tudás, szakértelem pedig érthető módon drágább.

Taníts szaknyelvet

A szaknyelv eleve szűkíti a célcsoportodat, de már önmagában is nagyobb értékkel bír, így lényegében két okod is van, amiért magasabb óradíjat kérhetsz egy átlagos órához képest. A szaknyelvet természetesen neked is meg kell tanulnod, ezért érdemes olyan szakterületet választanod, amihez már értesz vagy legalább érdekel.

Emeld ki a pozitívumaidat

Van nyelvszakos diplomád? Ma sokan tanítanak nyelvet e nélkül is, így egyáltalán nem triviális kihangsúlyoznod a tényt, hogy te rendelkezel a nyelvoktatáshoz szükséges végzettséggel.

Dolgoztál magas presztízsű munkahelyen? Esetleg Oxfordban diplomáztál? Na jó, valószínűleg nem, de érted, mire gondolok. Ha van mire büszkének lenned, nehogy eltitkold.

Említsd meg a diákjaid sikereit

A tanítványaid 90%-a elsőre letette a nyelvvizsgát? Kell ennél jobb bizonyíték az óráid hatékonyságára és arra, hogy megérik az árukat? (Azért vigyázz, hogy ne állíts valótlanságot, ne túlozz, mert azért extrém esetben meg is büntethet a GVH.)

Építs személyes márkát

A személyes márka az, amit akkor mondanak rólad, amikor nem vagy a szobában (Jeff Bezos, az Amazon alapítója). Ha felépíted és karban tartod személyes márkádat, a diákok sorban fogni állni nálad azért, hogy pont tőled tanulhassanak. Belőled viszont csak egy van, a kereslet meg nagy, így természetesen többet is kell fizetni egy órádért. (A személyes márkáról itt írtam bővebben.)

Online jelenlét, tartalommarketing

Az online jelenlét szorosan kapcsolodódik a személyes márkaépítéshez. Ha márkává szeretnél válni a szakterületeden, láthatónak és megjegyezhetőnek kell lenned.
Mit értünk online jelenlét alatt?
Weboldal, blog, saját Facebook csoport, Youtube csatorna, szakmai Instagram profil, hírlevél stb. Nem kell mindegyikkel rendelkezned, válaszd ki a számodra szimpatikus csatornákat.

A tartalommarketing egyrészt a szakértelmed bemutatása érdekében fontos, másrészt pedig a már említett láthatóság és megjegyezhetőség miatt is. Minél gyakrabban találkozik a potenciális tanítvány valamilyen tartalmaddal, annál inkább bekúszol az agyába, és ha tanárra lesz szüksége, te fogsz eszébe jutni. Ha a tartalmaidnak köszönhetően megbizonyosodott a szakértelmedről, megismerte a stílusodat és tetszett neki, amit látott, nyert ügyed van.
Mit értünk tartalommarketing alatt?
Blogposztok, Facebook és Instagram posztok, Youtube videók stb.

Ha érdekelnek további, árazással foglalkozó cikkeim, itt találod őket.

Sok sikert a magasabb óradíjak felé vezető úton!