Ha interneten keresztül ajánlod szolgáltatásodat, termékedet, nagyon fontos a bizalom. Talán még fontosabb is, mint az offline világban, hiszen könnyen lehet, hogy a vásárlód, ügyfeled nem is találkozik veled személyesen. Ezért óriási szerepe van a bizalom kialakításának közted és az ügyfeled, vevőd között.
Melyek a bizalmi elemek egy weboldalon?
Cégadatok
A cégadatokat a magyar törvények szerint kötelező feltüntetni a weboldalon, mégpedig az Impresszumban. Azon túl, hogy kötelező, saját érdeked is, hogy ne titkold, mivel ha az ügyfél látja, hogy van cég a weboldal, szolgáltatás vagy termék mögött, akkor tudja, hogy bármilyen probléma, reklamáció esetén van kihez fordulnia. Ezen kívül, kisebb annak az esélye, hogy egy cég becsapja, mint egy magánember (aki bárki lehet, ha nem szerepel a weboldalon), mivel egy céget könnyebben von felelősségre a hatóság.
Elérhetőség
A vevő biztonságérzetének szintén jót tesz, ha látja, tudja, hogy probléma esetén (pl. nem érkezik meg a termék, más terméket kap stb.) el tudja érni a vállalkozást. Természetesen fontos, hogy az adott elérhetőségeken tényleg el tudjanak érni az emberek, és minél előbb válaszolj is a megkeresésekre.
Ügyfélvélemények
Érdemes szöveges vagy akár videós ügyfélvéleményeket is elhelyezned a weboldaladon. Ne írj kamu véleményeket! Kérd meg volt vagy jelenlegi diákjaidat, hogy írjanak vagy mondjanak rólad, a munkádról pár szót. Az ügyfélvéleménynek nem kell hosszúnak lennie, egy-két mondat is elég. Az ügyfélvélemény azért fontos, mert ha az érdeklődő látja, hogy van olyan élő ember, aki már igénybe vette a szolgáltatásodat, megvette a termékedet és elégedett is vele, kevésbé fog attól félni, hogy rosszul választ vagy pórul jár veled.
Profilkép
Az emberek emberekhez kötődnek, nem vállalkozásokhoz. Sokkal személyesebbnek érzik a kapcsolatot a termékkel vagy szolgáltatással, ha látják, megismerhetik mögötte az embert. Sokan nem szeretnek profilképet kitenni magukról a weboldalukra, de ez megbízhatóság szempontjából nagyon fontos. Ez nem szépségverseny, nem baj, ha nem vagy topmodell, a legtöbb ember nem az. Ha profi fotós készít rólad képet, ő be tudja úgy állítani a fotót, téged, a fényeket, hogy a lehető legelőnyösebb képet készítse el rólad. De az sem feltétlenül baj, ha nem profi fotós készíti a képet, főleg eleinte, mivel bármikor lecserélheted.
Közösségi média profilok
Ha jelen vagy a közösségi médiában, egyrészt a leendő diákod megnézheti a profiljaidat, amiből jobban megismerhet, illetve láthatja, hogy valóban létező ember vagy, azaz az vagy, akinek mondod magad.
Biztonság
A biztonság a weboldal látogatói szempontjából az adatbiztonságot jelenti. Azaz, nem csak gondoskodnod kell arról, hogy a látogatók, érdeklődők, ügyfelek vállalkozásodnak megadott adatai biztonságban legyenek, hanem ezt láthatóvá is kell tenned. Biztosítanod kell őket arról, hogy az adataik nem kerülnek tőled rossz kezekbe, és te sem fogod őket törvénytelen módon felhasználni, pl. nem fogsz nekik spamet küldeni.
Ha a weboldalon adatokat gyűjtesz (pl. regisztráció, hírlevél, elérhetőségek), akkor sokat javít a bizalmon, ha rendben van az adatvédelem, és a weboldal, illetve a vállalkozás megfelel a GDPR-nak. Ez teljeskörűen nem látható, de vannak árulkodó jelek: van-e az oldalon Adatkezelési tájékoztató és sütisáv? Ha terméket vagy szolgáltatást árulsz a weboldalon, van-e ÁSZF? Ha van lehetőség regisztrációra és/vagy fizetésre, van-e a weboldalon SSL tanúsítvány?